Sjuka, sjuka Sverige

Jag vet inte ärligt talat om jag ska skratta eller gråta när jag läser det här absurda förslaget som ännu en totalt verklighetsfrånvänd politiker från sjupartiet har lagt fram så jag får helt enkelt både skratta och gråta. Men mest blir jag bara riktigt förbannad!


Kommunalrådet Rasmus Persson (C) ömkar sig för muslimer som är fullt medvetna och införstådda med att de kommer att mörda oskyldiga barn, kvinnor och män som inte sympatiserar med Islamiska staten eller har fel tro om de väljer att resa ner till Syrien och Irak – och som trots detta ändå väljer att åka.

Dessa ”människor” känner Rasmus Persson uppenbarligen medlidande med och anser således inte att de ska straffas för mord och medverkan till mord samt för brott mot mänskligheten – ånej, istället vill han ge dessa avskum jobb och terapi när de lessnat på mördandet och återvänder ”hem”.

Vad är det för fel på svenska politiker egentligen? Hur har de så totalt kunnat tappa kontakten med vanligt folk och istället vurmar för massmördare? Inser verkligen Persson & kollegor i Örebro kommun inte vilka signaler detta sänder ut till allmänheten och framförallt till muslimer som funderar på att åka ner för att mörda?

Förutom att detta förslag är ett så in i helsike djävligt ondskefullt hån mot alla människor som har fallit offer för dessa avskräden så sänder det också signaler att de faktiskt har gjort någonting, enligt Örebro kommun i alla fall, bra eftersom att de belönas ju med jobb och tycka synd om-samtal om förslaget blir verklighet. Om jag dessutom hade bott i Örebro och där gått och varit långtidsarbetslös hade jag verkligen känt mig kränkt av detta – jag som skött mig och gjort allt som AF och kommunen krävt av mig för att få ett arbete tycker alltså Rasmus Persson ska stå tillbaka så att återvändande mördare får första tjing på jobb och stöd istället! Helt absurt, det är sådana som Persson som fick mig att börja blogga för att kunna skriva av mig ilskan och irritationen när de får sina snilleblixtar liknande den här.

Vi har sannerligen ett sjukt samhällsklimat där resurserna läggs i första hand på kriminella i förorterna eller på mördare som i detta fall medan hederliga och skötsamma ungdomar får stå tillbaka. Sverige är landet där man helst skall vara grovt kriminell – dock helst inte etnisk svensk sådan – eller mörda i guds namn för att få någon hjälp av samhället.

Och så har det varit i decennier nu. Jag skrev i början av bloggen om de så kallade värstingresorna där ungdomar tack vare att de var kriminella fick på skattebetalarnas bekostnad resa till exotiska ställen som Karibien och Västindien. Läs gärna detta inlägg här.

Slutligen kan man inte låta bli att undra om Rasmus Persson även hade velat ta ”sitt ansvar” och ge jobb till nazister under andra världskriget eller Pol Pots bödlar? Att ”strida” för IS är i klass med de som stred i SS och för Pol Pot och det var ingen som ifrågasatte deras skuld när bevisen för deras illdåd kom fram – men här ska IS-”soldater” få jobb och stöd trots att vi alla vet vad IS gjort sig skyldiga till.

Vad dessa personer som valt att ansluta sig till IS förtjänar är enkelt – och inte är det jobb ordnat av kommuner – vilket är fängelse för brott mot mänskligheten samt fråntaget medborgarskap. De har absolut ingenting här att göra eller någon annanstans heller för övrigt.

En klok kvinna myntade ganska nyligen begreppet ”Absurdistan” om Sverige – ett begrepp som jag till fullo instämmer i.

RELATERAT: Här

Lämna en kommentar